Taotlemine ja aruandlus

25.03.24

Juhend üld- ja alusharidusasutuste õpetajate ning juhtide täiendusõppe piirkondlikuks korraldamiseks ja õppe mitmekesistamiseks ning õpilasürituste läbiviimiseks 2024. aastal.

1. Riigieelarvelise toetuse eraldamise eesmärk on edendada võrdsetel alustel Eesti eri piirkondades, sh munitsipaal-, riigi- ja eraüldhariduskoolides ja lasteaedades riiklike õppekavade rakendamist ning õpetajate ja õppeasutuste juhtide professionaalset arengut toetavaid tegevusi:

1) õppe mitmekesistamine (piirkondlike aineolümpiaadide, -võistluste ning õppekäikude korraldamine);
2) koolieelsete lasteasutuste õpetajate ja juhtide täiendusõpe;
3) õpetajate ühenduste sisesed ja ühenduste vahelised ühistegevused;
4) haridusasutuste juhtide ühistegevused ja täiendusõpe;
5) õpetajate, haridusasutuste juhtide ja õpilaste tunnustamine.

Toetuse kasutamise prioriteedid 2024. aastal

2.1 Õpetajate ja õppeasutuste juhtide professionaalse arengu toetamiseks:
1) eestikeelsele õppele ülemineku toetamine;
2) nüüdisaegset õpikäsitust toetava töökorralduse juurutamine;
3) õpetajate ja juhtide digipädevuse toetamine;
4) lapse erivajaduse toetamine;
5) lapse koolivalmiduse ja eesti keele oskuse toetamine;
6) ühistegevuse juurutamine ainevaldkondade ülese ühistegevusena;
7) parimate praktikate jagamine õpetajate ja juhtide poolt;
8) õpetajakutse omistamiseks ettevalmistuse ja taotlemise kogemuse jagamine.

2.2. Õppe mitmekesistamiseks ja õpilaste annete toetamiseks:

1) üleriigilise ja rahvusvahelise väljundiga aineolümpiaadide piirkondlike voorude läbiviimine, sh õpetajate tasustamine olümpiaaditööde parandamisel ja olümpiaadide korraldamisel;
2) õpilasvõistlused ja -konkursid (soovitatavalt vähemalt maakondlikud);
3) piirkonna parimate lähetamine üleriigilistele aineolümpiaadidele ja õpilasvõistlustele ning neil osalenud õpilaste ja juhendajate tunnustamine;
4) õpetajate toetamine õpilaste ettevalmistamisel olümpiaadideks läbi piirkondade üleste ühistegevuste (nt koostöös riiklike olümpiaadižüriidega);
5) õppetöö mitmekesisemaks muutmine kaasates muuseume, huvikoole, kõrg- ja kutsekoole, ettevõtteid jne üldhariduskoolide õppetöösse (koolivälised õppeprogrammid, Tartu Ülikooli teaduskooli uurimislabor, Rakett 69 teadusstuudiod, rahvusvahelised õppekäigud jne).

3. Kulude abikõlblikkus

Abikõlblikud kulud on tööjõu- ja majanduskulud avaliku sektori finantsarvestuse ja –aruande juhendi mõistes. Majanduskulusid võib kasutada ainult lepingus kokkulepitud eesmärkide saavutamiseks.

Koolieelsete lasteasutuste õpetajate ja juhtide täiendusõppe korraldamiseks eraldatud raha võib kasutada ainult koolieelsete lasteasutuste õpetajate, abiõpetajate/assistentide, tugispetsialistide ja juhtide täiendusõppeks.

Üldhariduskoolide õpetajate ja juhtide täiendusõppe korraldamiseks eraldatud raha võib üldjuhul kasutada ainult üldhariduskoolide õpetajate ja juhtide täiendusõppeks. Eraldatud vahendeid on lubatud kasutada ka tugispetsialistide ning õpetajate ja/või juhtide koosõppimise toetamiseks.

Abikõlblikud ei ole kooli või lasteaia muu personali ja haridusametnike koolituskulud va juhul kui sellega ei kaasne täiendavaid kulusid (näiteks sisekoolitus või asutuses kohapeal toimuv välise koolitajaga koolitus vmt).

TAOTLEMINE:

2024.aasta rahataotlusi võetakse vastu kuni 15.detsember 2023 (kaasa arvatult) vol@vol.ee

2024 toetuse taotlus õpilasüritused, lasteaiaõpetajad ja koolijuhid,õpetajad täiendkoolitused

ARUANDLUS:

2023.aruande vorm (lasteaiad, õpilasüritused, aineühendused)  -

2024 aruande vorm on täiendamisel

KULUDE KOMPENSEERIMINE:

Sõidukulude kompenseerimine

Muude kulude kompenseerimine